fredag 20. juli 2012

Rocklands! del 1


Nå er vi  halvveis i Rocklands-oppholdet vårt og da føler jeg at det er på tide med en liten oppdatering!
Foreløpig har vi hatt veldig gode forhold og fine dager med mye klatring. Vi har fått gått en del bulder, feila på en del bulder og funnet mange prosjekter. Mine to mål for turen var å gå No Late Tenders – en lang og bratt 7C+ som jeg ikke fikk fullført i fjor, og å gå Hatchling – en av de mest populære 8A’ene her. Jeg fikk sendt av gårde begge bulderne overraskende fort og ble nødt til å begynne å lete etter nye prosjekter. Det er nok av bulder å ta av og jeg har prøvd på veldig mange forskjellige. Jeg har fått gått litt, men langt fra alt jeg har prøvd på. Øverst på lista av prosjekter nå står Tai Chi på Roadside, og Rasta Roof. Thai Chi er en litt teknisk 8A hvor alt handler om å få beina til å sticke mens man jobber seg oppover på slappe lister. Rasta Roof er en lang og bratt bulder med et teknisk skulder flytt crux. Jeg har hatt en dag på å jobbe inn flyttene på begge to og det kjennes helt klart mulig ut! Nå skal vi ha to hviledager i Cape Town for å gro hud og samle krefter til de to siste ukene.  Forhåpentligvis blir det masse sending etter det!
 
Martin har vært i storform hele turen og sendt masse. Han har gått 8A eller hardere hver dag! Verdt å nevne er:
8B: Moiste Maise, Madiba(begge gått på under 30 min) og The Arch.
8A+: Green Mamba, Tea With Elmarie, Steakhouse, Oral Office, Black Shadow
8A: Hatchling, Barracuda, Golden Virginia, The Full Tony Tick, Au Bord de L’eau, Black Velvet, Gliding through waves like dolphins. 

Mer bilder og film kommer etterhvert, men her er en liten smakebit ;) også hvis dere vil se film fra rocklands med noen klipp av oss, sekk ut Rocklands week 3 

  
Bushoning,7C
The Secret to Olive's Preserved Cupboard, 7B
Green Mamba, 8A+
The Arch, 8B
Olaug, Michele, Ingelin, Martin og meg etter en lang klatredag!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar